logotyp simata

Σήμα
Σήμα είναι το χαρακτηριστικό σχέδιο που συνοδεύει την επωνυμία της εταιρίας και αποτελεί το σήμα κατατεθέν της, δηλ. το χαρακτηριστικό που τη διαφοροποιεί και την ξεχωρίζει από οποιαδήποτε άλλη εταιρία.

Λογότυπο
Λογότυπο είναι ο ιδιαίτερος τρόπος γραφής και σχεδίασης της επωνυμίας μίας επιχείρησης, ενός οργανισμού, μίας εταιρίας, ενός συλλόγου κ.λ.π.

Η γραπτή εικόνα έχει το πλεονέκτημα της συγκέντρωσης της προσοχής, της συντομίας και της αμεσότητας. Η διαφήμιση έχει δημιουργήσει νέες τεχνικές οπτικής επικοινωνίας για να έλξει το ανθρώπινο μάτι και να εισβάλλει στο ανθρώπινο μυαλό. Το οπτικό σηματάκι ή όπως είναι γενικά γνωστό trademark είναι η νέα φόρμα της οπτικής στενογραφίας.

Πολλές από τις ποικίλες φόρμες - σύμβολα που υπάρχουν σήμερα ξεκινούν από κάποιο οικοσημολογικό σκοπό. Τα μονογράμματα εξελίχθηκαν από την ανάγκη μιας σύντομης και καλλίγραφης υπογραφής, ενώ η απόδοση της ταυτότητας ενός αγαθού πέρασε στα χέρια του καλλιτέχνη ή του γραφίστα.

synef

Η πρωταρχική λειτουργία του trademark είναι να μεταδώσει με τον πιό άμεσο και σύντομο τρόπο το όνομα ενός προϊόντος, του παραγωγού ή της επιχείρησης.

Η δημιουργία του σήματος - λογότυπου από έμπειρο γραφίστα - δημιουργό είναι πρωταρχικής σημασίας για να επιτευχθεί ο στόχος να τραβήξει την προσοχή, να δημιουργήσει ενδιαφέρον, να είναι ευχάριστο και ελκυστικό για αισθητικούς και ψυχολογικούς λόγους, να πείσει τον παρατηρητή να αγοράσει.

Είτε χρησιμοποείτε ένα σήμα είτε ένα λογότυπο είτε και τα δύο, θέλετε :

  1. να μεταφέρουν αμέσως ένα αίσθημα για την εταιρία σας
  2. να μπορεί να ξεχωρίζει ως δικός σας και
  3. να είναι αρκετά ευέλικτο ώστε να χρησιμοποιείτε σε κάθε εφαρμογή. (ένα σήμα που έχει πολλές λεπτομέρειες για παράδειγμα ίσως να δείχνει σα μουντζούρα όταν σμικρυνθεί στο μέγεθος μιας επαγγελματικής κάρτας.

Η πιο βασική ποιότητα που απαιτεί ένα σήμα είναι να αντέχει στις αλλαγές. Γιατί με το πέρασμα του χρόνου το design του μπορεί να θεωρείται ξεπερασμένο.

Αν δεν φτιάξετε ένα σήμα που να εκπροσωπεί σωστά την εταιρία σας μην το χρησιμοποιείτε καθόλου. Χωρίς σήμα μπορείτε να ζήσετε, με κακό σήμα θα ζήσετε άσχημα.

Το σήμα είναι το σημαντικότερο στοιχείο της εταιρικής ταυτότητας. Μπορεί να σημαίνει κάτι (λιοντάρι, ήλιος κ.α.) μπορεί να μη σημαίνει τίποτε αλλά να υποβάλλει συνειρμούς (δύναμη, φροντίδα, ασφάλεια, αισιοδοξία, ανάταση κλπ.)

Βασικά στοιχεία που πρέπει να έχει το σήμα σας: lampa
→ Να ειναι ρεαλιστικό
→ Να έχει λίγα χρώματα που να βγαίνουν από τετραχρωμία
→ Να μην χάνει πολύ όταν από έγχρωμο γίνεται ασπρόμαυρο
→ Να μην έχει λεπτομέρειες που χάνονται σε σμίκρυνση